Resultats Fòrum d’Ocupació 2018

PRESENTACIÓ

La finalitat de la present secció és descriure, d’una manera gràfica i visual, els resultats de les activitats de la segona edició del Fòrum d’Ocupació Emple@lcàsser, organitzat per l’Ajuntament d’Alcàsser a través de la seua Agència de Desenvolupament Local i la Regidoria d’Ocupació, Promoció Econòmica i Benestar Social i englobat sota la marca EMPLE@LCÀSSER, que va tindre lloc divendres 2 de març de 2018 en les instal·lacions del Centre Social, situat en el Carrer Sant Antoni n. 40 .

L’objectiu d’aquest Fòrum d’Ocupació ha sigut crear un punt de trobada entre els demandants d’ocupació i aquelles empreses que busquen nous professionals i talents per a incorporar a la seua plantilla, acostant així ambdues parts que conformen el mercat laboral.

Amb aquest Fòrum d’Ocupació es pretén dinamitzar l’ocupació en la localitat d’Alcàsser i fer possible que l’etapa de transició entre la situació de desocupació i la reincorporació al sector professional es realitze de la manera més eficient i efectiva possible. Tot açò en un moment en el qual la taxa de desocupació de la localitat se situa en el 15% amb quasi 700 persones aturades en una població total de 9.800 habitants.

A continuació es reflecteixen totes les activitats dutes a terme durant la jornada, així com les accions prèvies per a la seua correcta difusió i desenvolupament, i les conclusions obtingudes a la finalització de la mateixa.

 

 

EMPRESES  I ENTITATS COL·LABORADORES

Detallem les diferents entitats i empreses que, d’una forma o una altra, han col·laborat en el bon desenvolupament de la jornada i que han contribuït a l’èxit de la mateixa:

 

 

PROGRAMA D’ACTIVITATS

Al llarg de la jornada es van impartir diferents tallers i conferències orientades a la cerca d’ocupació, a la millora de les capacitats transversals i a la millora de la empleabilitat.
Aquestes activitats van ser les següents:

ACTIVITATS GENERALS

9.30 – 14.00: Entrevistes de treball amb les empreses col·laboradores
9.30 – 14.00: Stands informatius per les entitats participants

 

XARRADES I TALLERS PRÀCTICS PER A LA MILLORA DE LA OCUPABILITAT

9.30 – 10.00: Acte oficial d’inauguració
10.00 – 11.00: Claus per a trobar treball. Situa’t amb èxit en el mercat laboral
10.00 – 11.00: Xarxes Socials per a la cerca d’ocupació
10.00 – 11.00: Oportunitats per a treballar i formar-se a Europa

11.30 – 12.30: Qualitats més valorades en els processos de selecció
11.30 – 12.30: Comunicació positiva per a trobar treball
11.30 – 12.30: Accedeix i explora noves oportunitats laborals

12.30 – 13.30: “Desata tu potencial”
12.30 – 13.30: Supera amb èxit la teua entrevista de treball
12.30 – 13.30: Ara que he acabat l’ Institut, què puc fer?
12.30 – 13.30: Les professions del futur: sectors en alça

 

ACTE OFICIAL D’INAUGURACIÓ

 

 

A les 9.30 h del matí donava començament amb un acte oficial d’inauguració, en el qual els diferents representants polítics, impulsors d’aquesta iniciativa i convidats, donaven la benvinguda als assistents i presentaven les activitats de la jornada, al mateix temps que donaven a conèixer la seua preocupació per la desocupació i feien un breu relat de les accions que des de les diferents administracions estan duent a terme per a combatre-ho.

 

 

L’acte de l’obertura va ser presentat per Paqui Abella, Regidora d’Ocupació , que va donar la paraula als representants de les altres administracions convidades: en representació de Divalterra, empresa pública de la Diputació de València van intervindre Xavier Simón, actual gerent i Fidel García, responsable de Projectes Estratègics de Desenvolupament Local. Com representant de l’administració autonòmica Enric Nomdedéu, Secretari Autonòmic d’Ocupació de la Generalitat Valenciana i Director General del SERVEF. Finalment, va tancar l’acte Eva Zamora, Alcaldessa d’Alcàsser.

 

CLAUS PER A TROBAR TREBALL: SITUA’T AMB ÈXIT EN EL MERCAT LABORAL

Buscar  un treball ja és, per si mateix, tot un treball. Però si a més busques el treball  més apropiat per a tu, la cosa es complica encara més. En aquesta xarrada, Andrés Martínez, actual AEDL de la Mancomunitat de l’Horta Sud, ens va parlar de la importància de trobar el treball més adequat per a cadascun de nosaltres, aquest que ens mou per dins, i les claus per a fer-ho i convertir-nos en els millors professionals.

Duració: 1 hora

Assistents: 90 persones

 

XARXES SOCIALS PARA LA RECERCA D’OCUPACIÓ

Juan Ignacio Corencia és formador i orientador laboral de l’oficina SERVEF de Silla. En aquesta pràctica xarrada, Juan Ignacio ens va introduir les xarxes socials com Facebook i LinkedIn com una oportunitat més en la qual trobar l’ocupació que busquem, ampliar i gestionar la nostra xarxa de contactes, guanyar visibilitat i situar-nos com a professionals del nostre sector, augmentant així les nostres probabilitats d’èxit.

Duració: 1 hora

Assistents: 30 persones

 

 

OPORTUNITATS PER A TREBALLAR I FORMAR-SE EN EUROPA

Ana Enguídanos és l’actual cap de servei de relacions amb la Unió Europea de la Generalitat Valenciana i responsable del centre Europe Direct de València. En aquesta xerrada ens va descobrir totes les beques, ajudes i programes que tenim a la nostra disposició a través d’entitats públiques com la qual ella mateixa representa, obrint-nos una nova gamma d’oportunitats laborals amb les quals trobar una ocupació, realitzar accions de voluntariat, pràctiques d’empresa o continuar amb la nostra formació acadèmica i professional.

Duració: 1 hora

Assistents: 30 persones

 

 

QUALITATS MÉS VALORADES  EN ELS  PROCESSOS DE SELECCIÓ

José Ángel Traver, coach d’orientació professional a Florida Universitària, modera i lidera aquesta taula redona en la qual els responsables de Recursos Humans de diferents empreses (Lola Muro i Irene Mengual de Leroy Merlin, Begoña Fernández de Randstad i Nuria Castellar d’Adecco), opinen i debateixen sobre les qualitats més valorades en els candidats per als seus llocs de treball, al mateix temps que responen a les preguntes dels assistents sobre com enfrontar correctament un procés de selecció.

Duració: 1 hora

Assistents: 90 persones

 

 

COMUNICACIÓ POSITIVA PER A TROBAR TREBALL

Gema Font és periodista, motivadora i formadora en competències transversals. Un dels majors reptes que ens trobem a millorar la nostra comunicació és abordar els continguts de la mateixa donant-los una orientació positiva. A través d’aquest taller, Gema ens va ensenyar a mantenir una actitud positiva en la recerca d’ocupació, així com a treballar l’assertivitat, l’empatia i l’escolta activa per a aconseguir l’hàbit de reconvertir en positius aquells missatges que puguen presentar càrregues negatives, focalitzant així la recerca d’ocupació amb positivisme i transmetent la millor de les nostres versions.

Duració: 1 hora

Assistents: 35 persones

 

ACCEDEIX I EXPLORA NOVES OPORTUNITATS LABORALS

María Pellicer és formadora i orientadora laboral del centre SERVEF de Silla. A través d’aquesta pràctica xerrada, ens dóna a conèixer les diferents opcions i ajudes que el SERVEF posa a la nostra disposició per a millorar la nostra cerca activa d’ocupació, introduint-nos el portal GVAJobs, els serveis d’orientació i formació de les seues oficines i altres ajudes com el Sistema de Garantia Juvenil que ens facilitaran la nostra inserció en el món laboral

Duració: 1 hora

Assistents: 20 persones

 

“DESATA TU POTENCIAL

Rafa Antich i Trini Romero són membres de “Desata tu Potencial”,  l’associació sense ànim de lucre del famós empresari Juan Planes i que cerca donar a conèixer els beneficis i avantatges de la Intel·ligència Emocional. En aquesta xerrada ens van embarcar en un viatge a l’autoconeixement en el qual vam poder descobrir quins són les nostres àrees de millora i les amenaces del nostre entorn, així com les nostres majors fortaleses i totes les oportunitats que tenim al nostre al voltant.

Duració: 1 hora

Assistents: 90 persones

 

 

 

SUPERA AMB ÈXIT LA TEUA ENTREVISTA DE TREBALL

Joan Carles Rosselló és un reconegut i experimentat actor i director escènic que ens va ajudar, mitjançant aquest pràctic taller i en un to d’humor, a gestionar la nostra comunicació verbal i no verbal i a utilitzar-la en el nostre favor per a superar amb èxit qualsevol dinàmica de grup i procés de selecció. La comunicació és clau en el procés de recerca activa d’ocupació, i és molt important preparar-la i treballar-la adequadament per a transmetre la nostra essència, els nostres valors i el nostre argumentari de venda.

Duració: 1 hora

Assistents: 30 persones

 

 

ARA QUE HE ACABAT L’INSTITUT, QUÈ PUC FER ?

Javier Alandes és economista i emprenedor, però un colp en la vida li va fer veure que estem ací per a fer allò que més ens agrada. La seua vocació és ajudar a les persones, així que dedica les seues estones lliures a ajudar a adolescents i estudiants a trobar la seua vocació i la seua professió, a prendre les regnes del seu futur i a ajudar-los a escollir el camí correcte a seguir en les seues vides. En aquesta xerrada va despertar els nostres talents, ens va fer reflexionar sobre allò que millor se’ns dóna i què és alló que més ens agrada fer i, així, va aconseguir ajudar-nos a triar el camí que seguir una vegada acabem els nostres estudis.

Duració: 1 hora

Assistents: 25 persones

 

LES PROFESSIONS DEL FUTUR: SECTORS EN ALÇA

Raquel de la Paz és llicenciada en psicologia i responsable de recursos humans en la consultora Corvan. Considera crucial que, aquelles persones que estan plantejant-se a què es volen dedicar en la vida i com orientar la seua carrera professional, coneguen l’evolució dels sectors d’activitat, les diferents oportunitats professionals que estan sorgint i els nous llocs de treball que s’estan creant. En aquesta xarrada ens informa dels sectors professionals amb major empleabilitat i demanda, així com els sectors en alça i les previsions de futur del mercat laboral.

Duració: 1 hora

Assistents: 20 persones

 

 

ENTREVISTES DE TREBALL

Al llarg de la jornada de 9.30 a 14 h les diferents empreses col·laboradores van estar realitzant entrevistes laborals i processos de selecció en el 2n  Fòrum d’Ocupació, havent oferit prèviament 50 llocs de treball que es van publicar en el formulari d’inscripció  a la web http://www.emplealcasser.es/ . Els assistents van poder visualitzar amb anterioritat totes les ofertes publicades i inscriure’s, tant on-line com presencialment en l’Oficina d’Informació Municipal.

Durant tota la jornada, els assistents que no s’havien inscrit prèviament en la web,  també pogueren entregar el seu Currículum vitae tant als responsables de selecció d’aquestes empreses, com a les entitats que informaven dels seus serveis  en els estands informatius  habilitats a l’efecte.

 

AGRAÏMENTS

Agraïm en la present edició la participació activa de les  empreses i entitats que desinteressadament van participar en la zona d’informació  i van disposar d’un stand des del qual atendre, informar i assessorar als participants d’aquest esdeveniment: a Pedro Valero, director de SERVEF Silla i a tot el seu equip, ADECCO, Fundació ADECCO, Associació d’Empresaris del Polígon l’Alter, TELICA Telecom, Grup Aldía, Randstad, Randstad Fundació i Fundació CEPAIM.

Agraïm l’interès per estar present en aquesta jornada i participar en els processos de selecció de TELICA Telecom, qui va confirmar la seua assistència i va publicar dues ofertes de treball però que, atès que cap candidat inscrit complia amb els requisits de l’empresa, finalment la companyia va estar igualment present en la zona dels  stands  informant a les persones interessades.

 

 

PUBLICITAT I DIFUSIÓ

Identitat  corporativa

S’ha donat continuïtat a la imatge corporativa creada a tal fi en la primera edició  2017, per a  dotar al Fòrum d’Ocupació Emple@lcàsser d’entitat pròpia, donant-li nom també a les  futures  accions que  des de la Regidoria d’Ocupació d’Alcàsser, s’engega en matèria d’ocupació i emprenedoria.

 

Pàgina web

Hem centralitzat  tota la informació en un únic punt, visible i accessible. És per açò que es desenvolupa i habilita la pàgina web per a tal fi, en la qual s’informa de totes les activitats que es duran a terme en el Fòrum, així com la descripció de les diferents xerrades i el currículum vitae  dels ponents participants. A més, a través d’aquesta web accessible des del domini www.emplealcasser.es ,  els interessats podien inscriure’s de manera on-line a l’esdeveniment.

 

Portal d’Ocupació

Per a donar-li major visibilitat  a les 50 ofertes de treball que es presentaven, dins de la mateixa pàgina web es va habilitar un portal d’ocupació, en el qual apareixerien totes les ofertes de treball a les quals  els participants podrien presentar-se com a candidats, accedint a la informació sobre els requisits del lloc de treball.

 

 

XARXES SOCIALS

La difusió en xarxes socials ha sigut un factor clau per a l’èxit d’aquest esdeveniment, donada la gran repercussió i abast que actualment s’obté a través d’aquest canal. És per açò que vam crear perfils socials en Facebook, Twitter i Instagram, des dels quals informem a tots els potencials interessats en l’esdeveniment de totes les activitats que s’anaven a dur a terme, al mateix temps que ens permetien interactuar amb ells i resoldre els seus dubtes.

 

CAPTACIÓ I INTERMEDIACIÓ

Amb la finalitat de donar a conèixer aquest esdeveniment, es va informar de la programació del 2n Forum d’Ocpació en diferents entitats i serveis municipals, que van traslladar tota la  informació als seus respectius usuaris i col·lectius. Entre aquestes entitats es troben: IES Alcàsser, Escola de Persones Adultes d’Alcàsser, Serveis Socials Municipals, alumnat del Projecte T’AVALEM,  SERVEF Silla, SERVEF Catarroja, CIJ Alcàsser, OPAL Universitat de València,  Mancomunitat de l’Horta Sud, Agència de Col.locació IDEAT de Torrent,  DIVALTERRA, Desata Tu Potencial, Creu Roja Alcàsser, CEEI València, GVA Europe Direct, i als  Serveis Centrals de GVA SERVEF.

 

MITJANS DE COMUNICACIÓ

Diferents mitjans digitals i tradicionals es fan ressò d’aquest 2n Forum, per la qual cosa la repercussió mediàtica va ser alta. Les diferents notes de premsa enviades a aquest efecte han donat difusió.  Recopilem, a continuació, algunes de les cites en mitjans.

Valencia Extra:http://valenciaextra.com/es/cuenta-atras-foro-empleo-alcasser/

Divalterra: https://www.divalterra.es/web/divalterra/noticia-completa/-/journal_content/56_INSTANCE_6Tbc/10699/445310/NOTA_DE_PRENSA

Nou Horta:http://nouhorta.eu/index.php/es/horta-sud/alcasser/item/28111-el-ayuntamiento-de-alcasser-pondra-en-contacto-empresas-y-candidatos-con-mas-de-50-ofertas-de-trabajo

CEEI València: http://ceeivalencia.emprenemjunts.es/?op=14&n=13173

Nou Horta:http://nouhorta.eu/index.php/es/horta-sud/alcasser/item/28332-el-segundo-foro-emple-lcasser-bate-records-con-mas-de-300-Assistents?platform=hootsuite

Valencia Extra:http://valenciaextra.com/es/emplelcasser-bate-records/

 

SATISFACCIÓ DELS PARTICIPANTS

A l’inici de la jornada es lliura a tots els participants i assistents un formulari de satisfacció, que posteriorment entreguen  degudament emplenat a l’eixida del Fòrum i que ens ajuda a conèixer la seua opinió i la seua satisfacció general. Aquestes han sigut les puntuacions rebudes:

 

Conferencies i xerrades

Varietat de les xerrades : 9,07

Calidad de les xerrades : 8,95

Utilitat de les xerrades : 8,83

Valoració  dels ponents: 9,22

Empreses i  entitats

Varietat d’ofertes: 8,00

Qualitat de les ofertes: 8,12

Valoració entrevistes: 8,54

Valoració empreses: 8,69

Informació rebuda: 8,54

 

Valoració general

Publicitat i difusió: 8,89

Atenció del personal: 9,11

Duració del Fòrum : 8,79

Organització del Fòrum : 8,94

Grau  de satisfacció general: 9,11

 

RECURSOS UTILITZATS

RECURSOS HUMANS, SERVEIS I INSTAL·LACIONS MUNICIPALS: ADL, Oficina d’Informació Municipal, Serveis Socials Municipals , Centre Social,  EPA.

COL·LABORACIÓ EXTERNA: RH en Positiu, empresa especialitzada en Formació Ocupacional i Inserció Laboral.

 

 

RESULTATS GLOBALS

Al 2n Forum d’Ocupació es van inscriure  un total de 236 persones, de les quals 111 persones presenten un total de 351 candidatures per a les diverses ofertes de treball publicades.  Es publiquen un total de 50 ofertes de treball per part de les 11 empreses col·laboradores que participen en la jornada realitzant in situ els seus processos de selecció. Les 111 persones que presenten el seu CV en la inscripció, realitzen 188 entrevistes, d’entre les quals es produeixen, segons la informació facilitada per aquestes empreses, UN TOTAL DE 28 INSERCIONS LABORALS. Açò significa que  mes del 25% dels entrevistats aconsegueixen una ocupació gràcies a aquesta iniciativa. Més d’un 8% del total de assistents.

 

 

CONCLUSIONS

La segona edició del Fòrum d’Ocupació EMPLE@LCÀSER ha superat les xifres de la primera edició 2017,  ha tingut una gran acceptació per part dels participants, i s’ha consolidat com esdeveniment de les politiques actives per a la Inserció Laboral.